Zakupy w sklepie internetowym – na co zwraca uwagę klient?

Postęp technologiczny sprawia, że zmienia się podejście ludzi do wielu kwestii. Dzięki dostępowi do internetu i korzystania z aplikacji mobilnych inaczej podchodzą oni chociażby do kwestii zakupów. Wizyty w sklepie stacjonarnym zastępują coraz częściej zamawianiem towaru online.

Sprzedaż internetowa – co należy wiedzieć?

Powodzenie sprzedaży towaru w sklepie stacjonarnym niejednokrotnie uzależnione jest od dobrze przygotowanej wystawy produktów w witrynie czy podejściu sprzedawcy do klienta. W sklepie internetowym jest tak naprawdę podobnie. Oczywiście, internet rządzi się swoimi prawami, ale można je z łatwością poznać i przyswoić.

Po pierwsze, każdy wiarygodny sprzedawca powinien posiadać rekomendacje zachęcające do zakupu jego produktu od wcześniejszych, zadowolonych klientów. Często miejscem, w którym chcą oni wyrazić swoje opinie są portale społecznościowe. Spośród tych najpopularniejszych prym wiedzie Facebook. Właściciel sklepu internetowego powinien zatem pomyśleć o założeniu konta i regularnym jego prowadzeniu.

Korzyści płynące z zakupu muszą zostać wyraźnie podkreślone

Takie stwierdzenie także powinien wziąć sobie do serca każdy sprzedający. Każda kategoria, a nawet pojedyncze produkty powinny zostać szczegółowo opisane, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich funkcjonalność. Poza tym to pozwala uniknąć niezadowolenia klienta, który chce znać cech produktu, którego potrzebuje.
Kolejna sprawa to wyraźnie wskazany kontakt do sprzedawcy, który umożliwia szybkie rozwiązania problemów, np. takich związanych z wysyłką.

Okresowe promocje, czyli to, co może wpłynąć na ostateczną decyzję

Dobrym rozwiązaniem jest zachęcanie zarówno nowych, jak i starych klientów do zakupów. Można od czasu do czasu skusić się na zaproponowanie darmowej dostawy. Nasza propozycja to również prowadzenie newslettera. Na adresy e-mail klientów zapisanych już klienta można wysyłać specjalne promocje, np. rabat z okazji ich urodzin. Nowym można natomiast proponować upust już za samo zapisanie się do niego.

Wskazane powyżej zabiegi na pewno wpłyną na jakość prowadzenia e-sklepu.

Źródło: hbrp.pl