Gabinet lekarski to miejsce, w którym personel medyczny nie tylko przyjmuje pacjentów i udziela im stosownej pomocy, ale także wykonuje pracę związaną z dokumentacją i wszelkimi kwestiami administracyjnymi oraz logistycznymi. Aby placówka mogła funkcjonować sprawnie i bez zbędnych problemów, musi zostać odpowiednio wyposażona. Co powinno się w niej znaleźć? O czym nie należy zapominać jeśli projektujesz akurat tego rodzaju obiekt?

Niezbędne meble oraz drobne detale

Prawdziwą podstawą jest zainwestowanie w meble. Te przeznaczone są do pracy lekarza, a są to przede wszystkim fotele i leżanki, ułatwiające przeprowadzenie wielu badań i dokonanie diagnozy. Równie istotne są krzesła w jakich zasiądą pacjenci oraz sam medyk. Zadbaj o to, aby były wygodne tak, żeby spędzany na nich czas ułatwił odprężenie się i nie był przykrym doświadczeniem. Muszą być właściwie wyprofilowane i wykonane przy pomocy solidnych materiałów co sprawi, że zachowają funkcjonalność i nienaganny wygląd przez długi czas nawet mimo intensywnej eksploatacji. Bardzo ważne jest biurko. Wybierz model o sporych wymiarach, które zapewni przestrzeń potrzebną do komfortowej pracy i łatwy dostęp do dokumentów. Te najrozsądniej będzie przechowywać w specjalnych szafkach na akta posiadających zamki umożliwiające stosowną ochronę wrażliwych danych osobowych. Z pewnością w gabinecie przydadzą się regały na publikacje branżowe i większe szafy, w których umieszczone zostaną akcesoria, narzędzia oraz inne drobiazgi przydatne podczas realizowania zawodowych obowiązków. Skoro o tym mowa, w pełni zrozumiałą inwestycją jest zakup sprzętu charakterystycznego dla działalności prowadzonej przez danego lekarza. Bez niego placówka nie mogłaby zostać otwarta. Oprócz tego w wyposażeniu musi znaleźć się komputer, drukarka, a także telefon. Ułatwią one obsługę programów, wystawianie recept oraz pozostawanie w kontakcie z pacjentami i pozostałymi członkami kadry.

Czepki chirurgiczne jednorazowe, maseczki i rękawiczki, czyli niezbędnik każdego lekarza

Kompletując wyposażenie gabinetu pamiętaj także o akcesoriach i środkach, które są często stosowane i mogą być przez to postrzegane jako coś oczywistego, a co za tym idzie, pominięte. Zakup bloczków służących do wystawiania recept i wszelkich artykułów typowo papierniczych, takie jak: segregatory, teczki, długopisy i mazaki, spinacze oraz zszywki. Warto w szafie powiesić zapasowy kitel i zapas podstawowych artykułów umożliwiających zachowanie pełnej higieny oraz bezpieczeństwa pracy. Przydadzą się lateksowe rękawiczki, czepki chirurgiczne jednorazowe oraz maseczki. Skompletuj stosowną ilość środków służących do dezynfekcji. Część z nich powinna służyć do odkażania gabinetu, a więc podłóg, mebli oraz sprzętów, które są w nim wykorzystywane, a część do pozbywania się szkodliwych drobnoustrojów z dłoni. Jeżeli istnieje taka możliwość, znakomitą opcją będzie umieszczenie w pomieszczeniu umywalki oraz zlokalizowanie w jej pobliżu dozownika ze specjalnym płynem do dezynfekcji. Bez wątpienia zrobisz użytek z ręczników papierowych i chusteczek higienicznych. Przewidujesz wykonywanie zabiegów w swoim gabinecie lekarskim? W takim razie bez strzykawek, igieł, wacików oraz pojemników do pobierania próbek ani rusz. Wiele czynności ułatwi także metalowa szafka na kółkach, którą wypełnisz najpotrzebniejszymi narzędziami i do której zmieszczą się zapasowe czepki chirurgiczne jednorazowe i inne tego rodzaju akcesoria jakie warto zawsze mieć pod ręką.

Stworzyć przestrzeń o profesjonalnym, przyjaznym charakterze

Bardzo dobrą decyzją jest zatroszczenie się o to, aby gabinet lekarski prezentował się w atrakcyjny i przyjazny dla pacjentów sposób. Pomogą w tym rolety zapewniające poczucie prywatności, estetyczne obrazy ułatwiające zrelaksowanie się, a także plakaty przedstawiające w zrozumiały sposób ciekawe informacje z zakresu specjalizacji danej placówki. Nie pochłonie to dużych kosztów, a jest w stanie przynieść wiele korzyści. Jeśli medyk przyjmujący w gabinecie posiada certyfikaty i inne wyróżnienia potwierdzające jego kompetencje, dobrze będzie wyeksponować je poprzez oprawienie dokumentu i zawieszenie go na ścianie.

Powiązane artykuły